Etelä-Pohjanmaan Vihreät päätti syyskokouksessaan 28.9.2017 kannattaa seinäjokista Tuomas Ojajärveä Vaasan vaalipiirin Vihreiden puheenjohtajaksi. Vaalipiiriä johtanut vaasalainen Laura Ala-Kokko on ilmoittanut ettei ole enää käytettävissä tehtävään.

Ensimmäisen kauden valtuutettu Tuomas Ojajärvi toimii tällä hetkellä Etelä-Pohjanmaan vihreiden puheenjohtajana ja vaalipiirin vihreiden varapuheenjohtajana. Lisäksi hän on vaalipiirin edustajana vihreiden puoluehallituksessa.

– Etelä-Pohjanmaan vihreiden puheenjohtajana olen saanut olla nostamassa vihreiden kannatusta alueella. Tavoite useammasta eteläpohjalaisesta vihreästä valtuutetusta toteutui kuntavaaleissa ja Etelä-Pohjanmaalla on nyt yhden valtuutetun sijaan seitsemän valtuutettua neljässä kunnassa ja kaksi maakuntavaltuutettua.
Vaalipiirin puheenjohtaja joutuu viemään läpi ensimmäiset maakuntavaalit ensi vuonna ja vuoden 2019 eduskuntavaalit. Maakuntavaaleissa tavoite on nostaa kannatusta selkeästi kolmessa maakunnassa ja päätavoite on ilman muuta ensimmäinen vihreä kansanedustaja Vaasan vaalipiiristä vuonna 2019. Siinä on hieno uusi haaste, jota haluan olla viemässä eturivissä eteenpäin mahtavan vihreän pohjalaisen ryhmän kanssa, sanoo Ojajärvi.

Vaalipiirin Vihreät valitsee uuden puheenjohtajan 28.10. Seinäjoella vuosikokouksessaan.

Tuomas Ojajärvi